Miért jó ez / kinek jó ez?

Mit kap az egyén?

A munkahelyi egészségfejlesztő programok révén az egyén időt és pénzt megtakarítva egészségi szolgáltatásokhoz juthat hozzá, szűrővizsgálatokon, megelőző programokon vehet részt, melyek következtében javulni fog az egészségi állapota, közérzete.
A komplex munkahelyi egészségfejlesztő programok révén, melyek a problémák hátterében álló szervezeti, munkakörnyezeti okok megoldását is célba veszik, az alkalmazottak egy egészségesebb, motiválóbb munkahelyen, munkaszervezetben dolgozhatnak.

Mit nyer a szervezet?

Az alkalmazottak rossz testi-lelki egészségi állapota első hallásra talán meglepő módon nem is a hiányzás, hanem annak ellentétje, az úgynevezett „presenteeism” jelenségén keresztül fejti ki káros hatásait a szervezet eredményességére. A presenteeism azt jelenti, hogy a dolgozó betegen, vagy rossz lelki állapotban, kimerülten megy dolgozni, ennek következtében munkavégzésének színvonala csökken, kevesebb feladatot tud elvégezni, pontatlan lesz, többet hibázik, gyakrabban okoz, vagy szenved el baleseteket, illetve nem mellékesen fertőző betegség esetén további kollégákat betegíthet meg. Ez jelentős terheket ró a vállalatokra. Számítások szerint például az USA-ban évente 150 és 250 milliárd dollár között van a betegen való munkába járás költsége a munkáltatók számára. Becslések szerint a betegen való munkába járás többe (akár négyszer annyiba) kerül a munkáltatónak, mint a hiányzás.                 
A presenteeism jelenségéből fakadó költségek csökkentésén túl a munkahelyi egészségfejlesztő programok egyéb módokon is fokozhatják a vállalatok eredményességét, termelékenységét:

  • Csökken a hiányzás, az ebből fakadó költségek
  • Csökken a dolgozók elvándorlása, a fluktuáció
  • Javul a munkahelyi légkör, a szervezettel szembeni attitűdök, jobbak lesznek a munkatársi kapcsolatok
  • Növekszik az alkalmazottak motivációja, elkötelezettsége a szervezet felé
  • Javul a vállalat külső megítélése: egy gondoskodó szervezet képét mutatja befelé a dolgozói felé, és kifelé a piac szereplői, a potenciális ügyfelek, valamint a jövendő munkavállalók felé is. Vonzó lesz a vállalat az álláskereső, magasan kvalifikált szakemberek körében.